کانون کفا

» W10، پیکان نقره‌ای جدید مرسدس برای فصل 2019


مرسدس بنز خودروی فرمول یک جدید خود برای فصل ۲۰۱۹ را با نام W10 معرفی کرده و امیدوار است بتواند با این پیکان نقره‌ای به ششمین قهرمانی متوالی دست پیدا کند. پس از معرفی و انتشار تصاویر این خودروی جدید، رانندگان تیم مرسدس یعنی لوئیس همیلتون و والتری بوتاس با آن در پیست سیلورستون بریتانیا به رانندگی پرداخته و W10 را به نمایش عمومی درآوردند. (مقر تیم فرمول یک مرسدس در شهر براکلی بریتانیا واقع است). مرسدس از اواخر سال ۲۰۱۷ کار بر روی توسعهٔ W10 را آغاز کرد. به گفتهٔ رئیس بخش فنی تیم مرسدس آقای «جیمز آلیسون»، در این خودرو تمرکز تیم روی از بین بردن نقاط ضعف خودروی فصل قبلی یعنی W09 بدون قربانی کردن توانایی‌های آن بوده است. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات W09 از بین بردن سریع لاستیک‌ها بود.

آقای آلیسون دراین‌باره گفته است:

بهبود هندلینگ پیشرفت بزرگی در W09 نسبت به W08 بود و ما با آن موفق به رقابت در پیست‌هایی شدیم که طی سال‌های قبل در آن‌ها مشکل داشتیم اما بااین‌حال هنوز هم عملکرد این خودرو در حفظ لاستیک‌های عقب به‌خوبی رقبا نبود. به همین دلیل ما در W10 روی تعلیق و ویژگی‌های آئرودینامیکی سخت کار کرده‌ایم تا خودرویی بسازیم که با ملایمت بیشتری با لاستیک‌ها رفتار کند. هرچند فاصلهٔ محوری و معماری کلی W10 با W09 یکسان است اما تغییرات قابل‌توجهی در آن صورت گرفته تا عملکرد آن بهبود یابد.

رئیس تیم فرمول یک مرسدس آقای «توتو ولف» نیز گفته است که مقررات آئرودینامیکی جدید فرمول یک برای فصل ۲۰۱۹، رقابت را بسیار دشوار کرده است. او در این رابطه گفته است:

فصل ۲۰۱۹ برای همهٔ ما یک چالش جدید است زیرا مقررات تا حد قابل‌ملاحظه‌ای تغییر کرده‌اند؛ بنابراین ما باید از ابتدا شروع کنیم و مجبوریم خودمان را در برابر انتظاراتمان و همین‌طور رقبا مجدداً اثبات کنیم. هیچ امتیازی از فصل قبلی به فصل جدید آورده نمی‌شود و ما از صفر شروع می‌کنیم. به همین دلیل من شخصاً بسیار مشتاق دیدن عملکرد تیم‌ها در فصل جدید هستم تا ببینم آیا ما می‌توانیم همچنان موقعیت خود به‌عنوان قهرمان جهان را در برابر آن‌ها حفظ کنیم یا نه. با تغییر مقررات فصل جدید، هر تیمی می‌تواند خطرناک باشد و ما همهٔ آن‌ها را تهدیدی بالقوه تلقی می‌کنیم.

در بخش راننده‌ها، لوئیس همیلتون که سال قبل در یازده گرند پری به پیروزی رسید، همچنان رانندهٔ اصلی تیم مرسدس خواهد بود و قراردادی دوساله با این تیم منعقد کرده است. وی که تاکنون چهار قهرمانی در تیم مرسدس داشته است، آمادهٔ حمله در سال ۲۰۱۹ است زیرا قصد دارد بعد از مایکل شوماخر، با شش قهرمانی به پرافتخارترین رانندهٔ فرمول یک تبدیل شود (همیلتون پیش از حضور در تیم مرسدس، در سال ۲۰۰۸ در تیم مک‌لارن-مرسدس به اولین قهرمانی خود دست پیدا کرد). لوئیس همیلتون در رابطه با فصل ۲۰۱۹ رقابت‌های فرمول یک گفته است:

۲۰۱۸ سالی عالی بود اما من احساس می‌کنم ۲۰۱۹ می‌تواند حتی از این هم بهتر باشد. من می‌خواهم ادامه دهم و بیشتر به دست بیاورم. من آمادهٔ حمله هستم.

والتری بوتاس نیز همچنان برای سومین سال متوالی با مرسدس همکاری خواهد کرد ولی آیندهٔ وی در این تیم مشخص نیست زیرا در فصل ۲۰۱۸ حتی در یک گرند پری هم به پیروزی دست پیدا نکرد. بوتاس در این رابطه اظهار داشته است:

من امسال به‌طورجدی تلاش خواهم کرد. در برخی گرند پری‌های فصل ۲۰۱۸ انتقادات شدیدی به من وارد شد اما این انتقادات برای من نتیجهٔ واقعاً مثبتی داشت زیرا به من انگیزه و نیروی بیشتری بخشید.

توتو ولف در مورد راننده‌های تیم گفته است:

پس از پایان فصل ۲۰۱۸، لوئیس مدتی به سفر رفت و هنگامی‌که ما او را پس از تعطیلات زمستانی ملاقات کردیم کاملاً تجدیدقوا کرده بود. او بشدت گرسنهٔ رقابت است و می‌خواهد مسابقات را دوباره شروع کند.

 

والتری نیز پس از فصل ۲۰۱۸ توانسته خود را بازنشانی کند. او می‌داند که برای موفقیت از حمایت کامل تیم برخوردار است و کاملاً مشتاق است که به خودروی خود بازگردد و به منتقدانش نشان دهد که چه‌کارهایی می‌تواند انجام دهد. من واقعاً منتظر رقابتی قوی میان این دو نفر هستم. رقابت سختی بین یکدیگر و نبردی دشوارتر با رقبا.

مرسدس، استبان اوکُن را هم به‌عنوان رانندهٔ ذخیرهٔ تیم در فصل ۲۰۱۹ انتخاب کرده است.

هرچند W10 با مقررات آئرودینامیکی جدید سازگار و چندین کیلوگرم از وزن آن کاسته شده اما همان‌طور که اشاره شد، فاصلهٔ محوری آن نسبت به W09 تغییری نکرده است. همچنین طرح رنگ‌آمیزی این خودرو نیز همچنان مثل قبل با رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سبز است اما گرافیک کاملاً جدیدی دارد. پیش از آغاز فصل ۲۰۱۹ رقابت‌های فرمول یک در ماه مارس، پیش آزمایش‌های W10 در بارسلونا انجام خواهد گرفت تا کاملاً برای رقابت‌های اصلی آماده شود. تیم مرسدس فصل جدید را با یک هدف آغاز می‌کند که آن تبدیل شدن به اولین تیم در تاریخ فرمول یک با شش قهرمانی هم در بخش راننده‌ها و هم در بخش سازندگان است.

[دانلود ویدئو]

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.