کانون کفا

» دلایل عدم ارائه پیشرانه 4 سیلندر توربو برای جیپ گلادیاتور


جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ جدید یکی از ستاره‌های نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ بود اما یکی از خبرسازترین ویژگی‌های این خودرو عدم وجود پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی رانگلر در آن است.


این پیشرانه که قدرت ۲۷۰ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد در جایگاهی بالاتر از پیشرانه‌ی پایه‌ی ۶ سیلندر ۳٫۶ لیتری رانگلر قرار می‌گیرد. این پیشرانه ۶ سیلندر قدرت ۲۸۵ اسبی و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری دارد. اگرچه پیشرانه‌ی توربوی یاد شده از نظر قدرت کمی پایین‌تر قرار می‌گیرد اما گشتاور آن بالاتر از پیشرانه ۶ سیلندر است که برای یک پیکاپ مفیدتر می‌باشد.


البته بزرگ‌ترین مزیت پیشرانه‌ی ۴ سیلندر سیستم eTorque است که از ترمز احیا شونده، قدرت الکتریکی کمکی و سیستم استارت/استاپ تشکیل شده است. این سیستم به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود مصرف سوخت رانگلر ۶ سیلندر می‌شود.

این عملکرد برای رانگلر کاملاً قابل‌توجه بوده و به همین خاطر نشریه‌ی درایو از جیپ دلیل عدم ارائه‌ی پیشرانه‌ی ۴ سیلندر برای گلادیاتور را جویا شده است. پاسخ جیپ خیلی کامل و مبسوط نبوده اما این شرکت گفته است که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳٫۶ لیتری می‌تواند ظرفیت یدک کشی بالا را بدون ایجاد دمای زیاد داشته باشد. به این ترتیب به نظر می‌رسد پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در گلادیاتور مشکلاتی در رابطه با مدیریت دمای پیشرانه و ظرفیت یدک کشی کمتر دارد.


ظرفیت یدک کشی برای جیپ بسیار مهم است چراکه گلادیاتور اولین پیکاپ این کمپانی در سال‌های اخیر بوده و واضح است که آمریکایی‌ها می‌خواهند بهترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را داشته باشند. این برند توانسته به حداکثر ظرفیت یدک کشی ۳۴۷۰ کیلوگرمی برسد.


اگرچه گلادیاتور با پیشرانه ۴ سیلندر توربو عرضه نخواهد شد اما جیپ قبلاً اعلام کرده از سال ۲۰۲۰ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل را ارائه خواهد کرد. این پیشرانه که قدرت ۲۶۰ اسبی و گشتاور ۵۹۸ نیوتون متر دارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.