کانون کفا

» معرفی ب‌ام‌و سری 8 کوپه AC اشنیتزر


بازدیدکنندگان از نمایشگاه تیونینگ Essen موتور ۲۰۱۸ قادر خواهند بود ب‌ام‌و سری ۸ جدید را با تیونینگ AC اشنیتزر ببینند. البته این خودرو فعلاً در حد مطالعاتی بوده و نمونه‌ی تولیدی آن در دسترس نیست.


اما با این وجود هم AC اشنیتزر ادعا می‌کند این خودروی نمایشی فاصله‌ی چندانی با خط تولید ندارد. خبر خوب اینکه سری ۸ از برخی عناصر آئرودینامیکی جذاب سود می‌برد.


AC اشنیتزر کار خود را با کار روی کیت فنرهای سیستم تعلیق شروع کرده و ارتفاع خودرو از سطح زمین در جلو را ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر و در عقب ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر کاهش داده است. این امر باعث شده دینامیک رانندگی و توانایی عبور خودرو از پیچ‌ها بهبود یابد و البته به لطف بازه‌ی حرکتی متفاوت فنرها راننده راحتی سواری بیشتری داشته باشد.

اما باید گفت قطعات آئرودینامیکی این خودرو برای ایجاد حداکثر داون فورس و بالانس طراحی شده‌اند و در فرایند تولید از کربن بسیار سبک برای آن‌ها سود برده خواهد شد. البته مدل حاضر در نمایشگاه Essen از برخی قطعات فایبرگلاس استفاده کرده است.


مشتریان پس از اتمام پروژه قادر خواهند بود سری ۸ خود را با اسپلیتر جلوی کربنی، باله‌های جانبی کربنی و پوشش‌های کربنی روی ورودی‌های هوا سفارش دهند. در عقب نیز یک بال مسابقه‌ای از جنس کربن و یک دیفیوزر از همین متریال بکار رفته است. البته نباید از رکاب‌های جانبی هم غافل شد و که پروفایل جانبی را دستخوش تغییر کرده‌اند.


AC اشنیتزر از ارتقای کابین هم غافل نبوده و از برخی تریم های آلومینیومی برای پدال شیفترها، پدال‌های پایی و نگه‌دارنده‌ی کلید خودرو استفاده کرده است.


این تیونر همچنین اقدام به ارتقای پرفورمنس مدل M850i xDrive و ۸۴۰d xDrive کرده است. قدرت مدل اولی از ۵۳۰ به ۶۰۰ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با افزایش ۱۰۰ واحدی به ۸۵۰ نیوتون متر رسیده است. نسخه دیزلی هم بجای قدرت ۳۲۰ اسبی و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری خروجی ۳۸۰ اسبی و گشتاور ۷۸۰ نیوتون متری دارد.


نهایتاً باید به خروجی‌های اگزوز کربن اسپورت اشاره کرد که هریک قطر ۱۰۵ میلی‌متری دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.