کانون کفا

» تجربه رانندگی با میتسوبیشی اکلیپس کراس SE مدل 2019


خیلی نزدیک اما خیلی دور…

میتسوبیشی در سال‌های اخیر عملکرد چندان خوبی نداشته و برخی از نمادین‌ترین محصولات آن با خط تولید خداحافظی کرده‌اند؛ اما یکی از جدیدترین محصولات آن اکلیپس کراس نام دارد که اگرچه ما را به یاد یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات ژاپنی می‌اندازد اما وضعیت آن با دیگران فرق دارد. اخیراً فرصتی دست داد تا با این خودرو چند ساعتی همراه باشیم و هم‌اینک نتایج بررسی این خودرو در دسترس شما عزیزان قرار می‌گیرد.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۷ از ۱۰)


اکلیپس کراس به خاطر قیمت خودرو متمایز می‌شود. مدل پایه‌ی ES قیمت ۲۳۵۹۵ دلاری دارد که ارزان‌تر از چند رقیب همچون مزدا CX-5 (قیمت ۲۴۱۵۰ دلار) و هوندا CR-V (قیمت ۲۴۲۵۰ دلار) می‌باشد. خودروی حاضر در تست که از نوع SE می‌باشد از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و بهای ۲۸۶۱۰ دلاری با سه آپشن دارد: رنگ قرمز دیاموند (۵۹۵ دلار)، پوشش محافظتی بدنه (۱۹۰ دلار) و کف‌پوش‌های متفاوت (۱۳۵ دلار). پکیج تورینگ ۲۵۰۰ دلاری نیز شامل ویژگی‌های ایمنی، مونروف و سیستم صوتی مرغوب است. سفارش این پکیج قیمت خودرو را به بیش از ۳۰ هزار دلار می‌رساند.

  • طراحی ظاهری (امتیاز ۷ از ۱۰)


در نگاه اول این خودرو شبیه پونتیاک آزتک بالغ و متمدن به نظر می‌آید و درست مثل آزتک ما علاقه‌ای عجیب به این کراس اوور داریم. طراحی اکلیپس کراس برخلاف دیگر کراس اوورهای این کلاس به جز مواردی همچون تویوتا CH-R و یا راو ۴ جالب بوده و در بخش عقب شاهد فرمی خوب و شیشه‌ی جداشده‌ای هستیم که چشم‌ها را جذب می‌کند. رینگ‌های ۱۸ اینچی این مدل نیز بدک نیستند.

جلوپنجره جذابیت کمتری داشته و یک قطعه‌ی بزرگ و مشکی است و از عناصر کرومی فیک بهره می‌برد. جلوپنجره همچون وصله‌ای ناجور به دیگر بخش‌ها مثل چراغ‌های تیز و تریم نقره‌ای چسبیده است. در کل اکلیپس کراس ظاهری دوقطبی داشته اما ما آن را می‌پسندیم.

  • کابین و راحتی (امتیاز ۴ از ۱۰)


با دیدن آن‌همه زاویه‌ی تیز در بدنه انتظار داریم همین روند را در کابین نیز ببینید اما این‌گونه نیست. کابین اکلیپس کراس دردناک بوده و ترکیبی از پلاستیک مشکی و تریم کروم است. شما باید تلاش زیادی داشته باشید تا بتوانید چرم را در این بخش پیدا کنید و همان تریم پیانوبلک نمای جلوی خودرو در اطراف صفحه‌نمایش دیده می‌شود. البته بخش اعظم این موارد در دیگر خودروهای کلاس هم دیده می‌شوند.

صندلی‌های پارچه‌ای و گرم شونده نقطه قوت کابین هستند. هر دو صندلی دارای بخش نشیمن سفت اما راحت بوده و حتی طراحی آن نیز متمایز است. خط سقف خمیده باعث کاهش فضای سر در عقب شده و فضای بار نیز خیلی چشمگیر نیست؛ اما با فضای پای مناسب در بخش عقب، این خودرو هنوز هم فضای داخلی خوبی دارد. البته از این نظر مزدا CX-5 و هوندا CR-V بهتر هستند.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۵ از ۱۰)


در کل اکلیپس کراس از نظر تکنولوژی بهتر از دیگر محصولات میتسوبیشی عمل کرده است. تمامی‌ تریم های این خودرو از صفحه‌نمایش ۷ اینچی استاندارد استفاده می‌کنند درحالی‌که تریم های SE و بالاتر از اپل کارپلی و اندروید اتو و اینترفیس تاچ پد جدید میتسوبیشی برخوردار هستند. از نظر بصری این تاچ پد با دیگر رقبای کلاس قابل‌رقابت بوده اما زمانی که آن را لمس کنید خیلی تحت تأثیرش قرار نخواهید گرفت.

تاچ پد میتسوبیشی همان نقاط ضعف لکسس را داد. این تاچ پد مبهم بوده و کند عمل می‌کند. صفحه لمسی ۷ اینچی نیز اگرچه زیبا به نظر می‌رسد اما پاسخ‌های لمسی ضعیف و گرافیک از مد افتاده‌ای دارد.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۴ از ۱۰)


اجازه ندهید نام این خودرو شما را گول بزند زیرا اکلیپس کراس یک کراس اوور اسپورت نیست. تکان‌های بدنه زیاد بوده و فنرها نیز خیلی نرم هستند. این خودرو در سرعت‌های بالا ناپایدار حس می‌شود و هیچ‌گاه نمی‌دانید که خودرو از شما چه می‌خواهد.

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوی میتسوبیشی خیلی خوب است و قدرت ۱۵۲ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری دارد. اگرچه این پیشرانه خوب عمل می‌کند اما مناسب اکلیپس کراس نیست. شایان ذکر است دورگیری پیشرانه زمان می‌برد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن ۸٫۶ ثانیه طول می‌کشد.

  • سیستم‌های ایمنی (امتیاز ۴ از ۱۰)


با پرداخت ۲۵۰۰ دلار برای پکیج تورینگ صاحب ویژگی‌هایی همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط، کروز کنترل تطبیقی و نوربالای خودکار می‌شوید. البته بدون این پکیج اکلیپس کراس خودرویی کاملاً ضعیف در بخش ایمنی است. تنها پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی در دسترس هستند.

  • هزینه‌های مالکیت و مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)


اگرچه پیشرانه برای خودرویی با این وزن احساس کم‌توانی دارد اما نسبتاً کم‌مصرف است. اکلیپس کراس مصرف شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۹٫۴/۹/۹٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. فورد اسکیپ چهار چرخ محرک در بزرگراه مصرف کمتری داشته اما در دو حالت دیگر پرمصرف‌تر است. همین موضوع درباره‌ی کیا اسپورتیج نیز صدق می‌کند اما مدل‌های دیفرانسیل جلویی همچون هوندا CR-V کم‌مصرف‌تر هستند.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۵ از ۱۰)


شاید طرفداران میتسوبیشی استفاده از یک نام اسپورت برای کراس اووری جمع‌وجور را توهین به ریشه‌های این شرکت بدانند. البته ما تصمیم ژاپنی‌ها برای استفاده از این نام را سرزنش نمی‌کنیم. امید داشتیم این خودرو حداقل نیمی اسپورت و نیمی کاربردی باشد اما میتسوبیشی آرزوهای ما را بر باد داد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۹ یک کراس اوور خوب است. این خودرو شیک به نظر می‌رسد و در واقع یکی از بهترین محصولات تاریخ این برند می‌باشد اما در کلاسی رقابتی و در برابر رقبایی تثبیت شده، حتی یک نام نوستالژیک نیز نمی‌تواند توجیه‌کننده باشد. هنوز هم گزینه‌های بهتری در این کلاس وجود دارد.

مشخصات میتسوبیشی اکلیپس کراس SE S-AWC 2019

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۵۲ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ضریب متغیر CVT، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸٫۶ ثانیه
  • وزن خالص: ۱۵۸۶ کیلوگرم
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۹٫۴/۹/۹٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۳۵۹۵ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۲۸۶۱۰ دلار

منبع: motor1

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.